Gry i zabawy umysłowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(65)
Forma i typ
Gry i zabawki
(54)
Książki
(12)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Poezja
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Proza
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(41)
nieokreślona
(13)
wypożyczone
(11)
Placówka
Wypożyczalnia Zawoja
(62)
Wypożyczalnia Filii Skawica
(2)
Wypożyczalnia Filia Wilczna
(1)
Autor
Blanchot Denis
(3)
Babińska Magdalena
(2)
Benedetti Toussaint
(2)
Cottereau Jacques
(2)
Cywińska Anna
(2)
Daujean Cyrille
(2)
Delval Julien
(2)
Gille-Naves Guillaume
(2)
Marczewska Magdalena
(2)
Moon Alan R
(2)
Polouchine Igor (1969- )
(2)
Socha Piotr
(2)
Szewczyk Michał
(2)
Szymanowicz Maciej
(2)
Allers Jeffrey D
(1)
Ambrzykowski Michał
(1)
Ambrzykowski Michał (1988- )
(1)
Andreani Jean-Francois
(1)
Andreani Jean-François
(1)
André Marc
(1)
Baranowski Marek (wydawca)
(1)
Basley Andrew
(1)
Benvenuto Johan
(1)
Bolik Tomasz
(1)
Borsuk Karol (1905-1982)
(1)
Bourgoin Nicolas
(1)
Bukowski Adam
(1)
Cabrero Domingo
(1)
Cardouat Marie
(1)
Chvátil Vladimír (1971- )
(1)
Corleone Vittorio
(1)
Costano Eugeni
(1)
Cotterau Jacques
(1)
Cube Kid (1983- )
(1)
Cube Kid (1983- ) Pamiętnik 8-bitowego wojownika: escape book
(1)
Czuba Sławomir
(1)
Dostatni Bronisław (1926-2001)
(1)
Flynn Randy
(1)
GJ David
(1)
Gamrat Magda
(1)
Gille-Naves Guilaume
(1)
Goyke Sebastian
(1)
Grandgirard Mélanie
(1)
Hajek Nathan
(1)
Holdinghaus Grace
(1)
Jackson Steve
(1)
Jakimiec Aga
(1)
Jasińska Helena
(1)
Kajdana Sylwia
(1)
Karpińska Magdalena (1984- )
(1)
Kiesling Michael
(1)
Knizia Reiner
(1)
Knizia Reiner (1957- )
(1)
Kobbert Max J
(1)
Konik Magda
(1)
Kopacz Mateusz
(1)
Kortas Paulina
(1)
Kramer Wolfgang
(1)
Krizan Vlado
(1)
Kucharska Nikola
(1)
Kučerovsky Tomáš
(1)
Kwiatkowski Tomasz
(1)
Ladatko Ekaterina
(1)
Lyon Shanon
(1)
López Carlos
(1)
Majchrowski Mariusz
(1)
Maliński Szymon
(1)
Mann Jakub
(1)
Matusik Krzysztof
(1)
Mechło Paulina
(1)
Menzel Michael
(1)
Mercier Olivier
(1)
Moon Alan R. Dookoła świata : wielkie jeziora
(1)
Mrożek-Zielińska Kamila
(1)
Odorowicz Bartosz
(1)
Oklejak Marianna (1981- )
(1)
Orzechowski Adrian
(1)
Pena Marisa
(1)
Pierangelini Alex
(1)
Polouchine Igor
(1)
Precigs Katarzyna
(1)
Quidault Pascal
(1)
Raczek Zofia
(1)
Reynolds Peter (1961- )
(1)
Romanova Daria
(1)
Roubira Jean-Louis
(1)
Saboten
(1)
Santisteban Santi
(1)
Sciarra Emiliano
(1)
Skowron Martyna
(1)
Sobel Beth
(1)
Strzeboński Grzegorz
(1)
Szyma Rafał
(1)
Szymanowicz Maciej (1976- )
(1)
Teubner Klaus
(1)
Treahy Iona
(1)
Vogt Rolf (1967- )
(1)
Wełnicki Marcin (1984- )
(1)
Wilk Michał (ksiądz)
(1)
Wilson Clarissa A
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(37)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(3)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(45)
1901-2000
(3)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(64)
Niemcy
(1)
Język
polski
(65)
Odbiorca
Dzieci
(43)
Młodzież
(35)
6-8 lat
(26)
9-13 lat
(21)
Dorośli
(19)
14-17 lat
(14)
0-5 lat
(10)
8 lat
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura francuska
(1)
Temat
Harry Potter (postać fikcyjna)
(4)
Zabawa
(4)
Magia
(3)
Pizza
(3)
Czarodzieje
(2)
Pociągi
(2)
Prywatni detektywi
(2)
Przedmioty magiczne
(2)
Trening umysłu
(2)
Wyobraźnia
(2)
Śledztwo i dochodzenie
(2)
Ciało ludzkie
(1)
Detektywi amatorzy
(1)
Dyscypliny
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Ekonomia
(1)
Gra słów
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry planszowe
(1)
Gry w karty
(1)
Jaskółki
(1)
Kradzież
(1)
Kraina Lodu (świat fikcyjny)
(1)
Krainy i światy fikcyjne
(1)
Kreatywność
(1)
Labirynt
(1)
Lis
(1)
Logika
(1)
Lotnictwo
(1)
Marvel Entertainment
(1)
Mindfulness
(1)
Minecraft
(1)
Muzea
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Napoje magiczne
(1)
Nauka
(1)
Niebo
(1)
Planowanie
(1)
Podejrzany
(1)
Portret pamięciowy
(1)
Rolnictwo
(1)
Rowling, J. K. (1965- )
(1)
Ruch
(1)
Scrabble
(1)
Sport
(1)
Spostrzeganie
(1)
Strategia
(1)
Szachy
(1)
Szczepionki
(1)
Tajemnica
(1)
Twarz
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Wiedza
(1)
Wirusy
(1)
Współdziałanie
(1)
Zaklęcia i czary
(1)
Zwierzęta
(1)
Zwierzęta gospodarskie
(1)
Złodzieje
(1)
Święci i błogosławieni
(1)
Temat: dzieło
Frozen (film)
(1)
Harry Potter
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Świat
(1)
Gatunek
Powieść
(1956)
Powieść obyczajowa
(1842)
Powieść polska
(1223)
Opowiadania i nowele
(864)
Powieść amerykańska
(661)
Gry i zabawy umysłowe
(65)
Kryminał
(592)
Romans
(518)
Thriller
(415)
Powieść historyczna
(397)
Powieść angielska
(333)
Komiks
(318)
Fantastyka
(307)
Poradnik
(299)
Opowiadanie polskie
(288)
Wydawnictwa popularne
(249)
Publikacja bogato ilustrowana
(246)
Opracowanie
(245)
Fantasy
(242)
Literatura polska
(234)
Literatura dziecięca polska
(218)
Biografia
(211)
Powieść młodzieżowa polska
(209)
Powieść przygodowa
(206)
Saga rodzinna
(206)
Poezja polska
(197)
Opowiadanie dziecięce polskie
(181)
Powieść erotyczna
(174)
Pamiętniki i wspomnienia
(165)
Pamiętniki polskie
(165)
Reportaż
(156)
Broszura
(150)
Powieść psychologiczna
(142)
Literatura młodzieżowa polska
(125)
Powieść kryminalna
(124)
Książka obrazkowa
(123)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(123)
Sensacja
(114)
Powieść francuska
(108)
Biografie
(97)
Powieść obyczajowa polska
(94)
Książki dla małych dzieci
(91)
Manga
(91)
Wiersze
(90)
Materiały pomocnicze dla szkół
(88)
Publicystyka polska
(88)
Powieść biograficzna
(83)
Publikacje dla dzieci
(82)
Gry planszowe
(81)
Powieść niemiecka
(81)
Wydawnictwa dla dzieci
(77)
Literatura amerykańska
(76)
Przewodnik turystyczny
(76)
Powieść młodzieżowa angielska
(75)
Powieść dziecięca polska
(73)
Książki dla najmłodszych
(71)
Poezja dziecięca polska
(69)
Dramat polski
(68)
Komiksy
(68)
Encyklopedie
(66)
Antologia
(64)
Powieść sensacyjna
(61)
Poradniki
(60)
Publicystyka
(59)
Bajki i baśnie
(55)
Wywiad dziennikarski
(51)
Literatura angielska
(49)
Powieść rosyjska
(49)
Antologie
(48)
Literatura podróżnicza polska
(47)
Encyklopedia
(45)
Opowiadania i nowele przygodowe
(45)
Opowiadanie dziecięce francuskie
(44)
Dokumenty dźwiękowe
(43)
Horror
(41)
Powieść szwedzka
(41)
Relacja z podróży
(41)
Reportaż polski
(40)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(39)
Przewodniki turystyczne
(38)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(37)
Esej
(36)
Opowiadanie obyczajowe polskie
(36)
Powieść dziecięca angielska
(35)
Romans historyczny
(35)
Literatura dziecięca
(34)
Przepisy kulinarne
(33)
Audiobook
(32)
Literatura młodzieżowa angielska
(32)
Książka zabawka
(31)
Opowiadanie dziecięce
(31)
Powieść norweska
(31)
Podręczniki akademickie
(29)
Literatura dziecięca angielska
(28)
Powieść obyczajowa dla młodzieży
(28)
Rozważania i rozmyślania religijne
(28)
Science fiction
(28)
Opowiadanie angielskie
(27)
Opowiadanie dziecięce niemieckie
(27)
Podręczniki
(27)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(43)
Edukacja i pedagogika
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Rozwój osobisty
(1)
65 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Harry Potter : Labyrinth : gra towarzyska dla 2-4 graczy w wieku od 7 lat / autor: Max J. Kobbert ; design: Paul Windle Design. - Ravensburg : Ravensburger Spielverlag, copyright 2019. - 1 pudełko (1 plansza do gry, 34 karty ze ścieżkami, 24 karty z tajemnicami, 4 pionki); 37x28 cm + instrukcja (21 stron).
(Ravensburger Spiele ; Nr. 26 082 9)
Dla 2-4 graczy. Wiek 7-99. Czas rozgrywki ok. 20-30 min.
EAN:4005556260829
Kto pierwszy odnajdzie drogę do słynnych mieszkańców Hogwartu i powróci do punktu wyjścia? Harry, Ron, Hermiona, profesor Dumbledore, Hagrid i sowa Harry'ego, Hedwiga, czekają na odkrycie. Jeśli będziecie sprytnie przesuwać ścieżki labiryntu i tworzyć nowe drogi z pewnością dotrzecie do poszukiwanych postaci. Labirynt - proste zasady, a tyle niespodzianek! (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zawoja
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
5 sekund / opracowanie gry: Paulina Kortas, Adam Bukowski, Jacek Zdybel, Bartosz Odorowicz ; opracowanie graficzne: Sebastian Goyke. - Gdynia : Trefl, © 2019. - 1 pudełko (378 kart z pytaniami (756 pytania), 6 kart "Następny", 6 kart "Zmiana", 6 pionków do gry, 1 plansza do gry, 1 specjalny czasomierz, 1 plastikowe pudełko na karty, instrukcja) : ilustracje ; 26x26x8 cm + instrukcja..
Czas gry: 10-15 min.
Na okładce: Gra, w której szybko myślisz i szybko mówisz!. 100 nowych pytań!. Gra w nowej odsłonie graficznej.
Z pewnością bez trudu jesteś w stanie wymienić 3 rasy psów... Ale czy dasz radę zrobić to pod presją czasu? Masz 5 sekund, a pozostali gracze tykji czekają na twoje potknięcie. Czas nie jest twoim sprzymierzeńcem, dlatego mówisz, co ci ślina na język przyniesie. Podajesz czasem dziwaczne, czasem śmieszne odpowiedzi, podczas gdy kulki szybko mkną w dół spirali specjalnego czasomierza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zawoja
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Łap za słówka! : pomysłowa gra językowa / autorzy gry : Wolfgang Kramer ; Michael Kiesling ; ilustracje : kinetic, projekt graficzny : Sabine Kondirolli. - Warszawa : Egmont Polska, 2022 - 1 pudełko (48 kart zadań z 480 zadaniami, 48 kart punktów z liczbami od 1 do 6 w 8 kolorach, 12 kart utrudnień, 1 karta startu, 1 karta mety, 8 pionków, klepsydra, notes) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 13x18x5 cm + instrukcja ([12] strony : ilustracje kolorowe ; 15 cm).
Liczba graczy: 3-8.
Czas rozgrywki: 30 min.
Wie graczy: 10+.
Pomysłowa gra językowa! Odmiany sera. Słówka zaczynające się na samogłoskę. Coś żółtego. Czas ucieka. Ile odpowiednich słów przyjdzie ci do głowy? Czy będą oryginalne i jedyne w swoim rodzaju? Sam decydujesz, ile punktów możesz zdobyć. Liczy się każde wyjątkowe słowo odczytane na głos. Jeśli inni gracze będą mieli takie same pomysły jak ty, możesz wyjść bez słowa… To gra, która pobudza fantazję i kreatywność. Rozwija myślenie taktyczne i uczy szybkich skojarzeń. Elementy gry: • 48 kart zadań z 480 zadaniami, • 48 kart punktów z liczba od 1 do 6 w 8 kolorach, • 12 kart utrudnień, • 1 karta startu, 1 karta mety, • 8 pionków, • 1 klepsydra, • 1 notes.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zawoja
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Lisek urwisek / autorzy: Shanon Lyon, Marisa Pena ; ilustracje: Melanie Grandgirard ; autor: Gamewright ; redakcja: Michał Zwierzyński, Jakub Mann. - Warszawa : Nasza Księgarnia, 2018. - 1 pudełko (plansza, 4 pionki detektywów, 3 kostki, dekoder wskazówek, 12 żetonów wskazówek, 16 kart podejrzanych lisów, 16 kart liska urwiska, figurka lisa) : ilustracje ; 24x24 cm. + instrukcja.
Czas gry 20 minut.
Gra detektywistyczna dla dzieci! Gra kooperacyjna, w której dzieci nie rywalizują ze sobą. Zbierają wskazówki pozwalające rozwiązać zagadkę. Wśród lisów ukrył się lisek urwisek – gracze muszą współpracować, aby go odnaleźć. Gra posiada wyjątkowe elementy gry: specjalne kostki ze śladami lisa, pionki detektywów oraz detektor – specjalny sprzęt detektywa pozwalający zidentyfikować poszukiwanego lisa! (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zawoja
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Paranormalni Detektywi / autor Marcin Łączyński, Szymon Maliński, Adrian Orzechowski. - Kraków : Lucky Duck Games, 2020. - 1 pudełko (1 plansza główna, 35 kart interakcji, 17 kart tarota, 3 karty interakcji Ducha, 28 kart historii, 5 zasłonek Dektektywów, 5 arkuszy Detektywów, 1 arkusz Ducha, 1 pergamin, 6 markerów, 2 sznury Wisielca, 5 wskaźników rozmów, 10 wskaźników obrażeń, 3 wskaźniki Duchomierza) ; 30x29x5 cm. + instrukcja.
Czas gry: 45 minut
Paranormalni detektywi to gra imprezowa z elementami dedukcji. Jeden z graczy odgrywa rolę ducha niedawno zmarłej osoby, podczas gdy pozostali gracze wcielają się w paranormalnych detektywów, którzy starają się odkryć, w jaki sposób ofiara zmarła. Używając swych zdolności medium, detektywi będą komunikować się z duchem, zadając pytania dotyczące szczegółów zbrodni. Duch odpowiada na różne dostępne dla zjawy sposoby, między innymi układając sznury wisielca, zagrywając karty tarota, układając na tabliczce słowne zagadki czy też kierując ręką rysującego detektywa!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zawoja
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Doni Pepperoni / autorzy Mariusz Majchrowski, Michał Szewczyk ; ilustracje Michał Ambrzykowski, Kamila Mrożek-Zielińska. - Gdynia : Trefl, [2023]. - 1 pudełko (75 kart, 13 znaczników pepperoni, worek do przechowywania gry) : ilustracje ; 20x20x6 cm. + instrukcja (4 strony : ilustracje ; 18 cm.)
Czas gry: 20 min.
Doni Pepperoni to szalona gra na spostrzegawczość! Twoim zadaniem jest odnajdywanie pasujących składników i szybkie zdobywanie kawałków pizzy, zanim zrobią to inni gracze. Musisz uważać na to, co mówisz i robisz, bo chwila nieuwagi może spowodować, że zostaniesz ukarany spalonym plackiem. Celem gry jest zdobycie jak największej liczby smakowitych kawałków pizzy. Za każdą pomyłkę otrzymasz spalony placek, który zmniejszy Twoje punkty na końcu gry. Źródło: rebel.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zawoja
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zawoja
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Bajki dla dzieci (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bawię się i Uczę)
To znakomita publikacja dla dzieci w wieku przedszkolnym. Zawiera mnóstwo ciekawych propozycji zabaw i aktywności, które sprawią, że czas spędzony z książką będzie radosny i przyjemny. Różnorodne zadania są dostosowane do możliwości przedszkolaków i rozwijają wiele umiejętności, takich jak: spostrzegawczość, logiczne myślenie czy umiejętność liczenia. Dzieci będą mogły nauczyć się rysować, zagrać w kółko i krzyżyk, pobawić się słowami. Kreatywne zadania takie jak uzupełnianie ilustracji według własnego pomysłu czy rysowanie zakończenia historyjki rozwijają wyobraźnię i mogą być okazją do zabawy dla wszystkich członków rodziny. W książce znajdują się uwielbiane przez dzieci labirynty i plątaninki, obrazki do wyszukiwania różnic i podobieństw, krzyżówki. Przedszkolaki będą mogły wykonać z papieru wiatraczek, kwiatek, łódkę, pobawić się tangramem, rozwiązać proste sudoku. Pogodne wierszyki i opowiadania, których autorami są między innymi Paweł Beręsewicz i Grzegorz Kasdepke, zachęcą dzieci do rozmowy o tym, dlaczego warto spędzać czas z przyjaciółmi, trzeba nauczyć się przegrywać i że można się bawić bez… zabawek!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zawoja
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Bajki dla dzieci (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Detektyw Lupka : portret pamięciowy / ilustracje: Anna Cywińska ; pomysł i zasady gry: Krzystzof Matusik ; grafika: studio Kukuryku. - Częstochowa : Kukuryku Julia Pogorzelska, [2019]. - 1 pudełko (48 tafelków, 48 żetonów) : tektura, karton, kolor ; w pudełku 22x25x5 cm + instrukcja (7, [1] strona : ilustracje ; 21 cm).
Detektywistyczna gra logiczna.
Liczba graczy: 2-4.
Gra w dwóch wariantach.
Detektyw lupka to gra, która wywołuje wiele emocji zarówno wśród starszych jak i młodszych graczy. Gra rozwija umiejętność dedukcji oraz logicznego myślenia. Detektyw Lupka ma przed sobą trudną sprawę, w której potrzebuje pomocy. Waszym zadaniem jest wcielenie się w śledczych, aby odnaleźć złodzieja, który wykradł w nocy cenne eksponaty z muzeum. Za pomocą portretów pamięciowych z podobiznami podejrzanych, należy przyporządkować jak najwięcej cech z posiadanych rysopisów do sprawcy kradzieży. Zadanie nie jest proste, gdyż każdy z Was próbuje dowieść winy swojego podejrzanego, utrudniając pracę pozostałym. Zwycięży ten śledczy, któremu uda się przyporządkować jak najwięcej cech do złoczyńcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zawoja
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (2 egz.)
Książka
W koszyku
Trening spostrzegawczości dla dzieci / Paulina Mechło, Magdalena Karpińska. - Gliwice : Sensus, copyright 2024. - 143, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Osobowość Odnowa)
Na okładce: 121 superćwiczeń na spostrzegawczość.
Czy znasz Móżdżka? To najlepszy przyjaciel dzieci, bohater wielu książek Pauliny Mechło. Móżdżek pomaga ćwiczyć różne, bardzo przydatne umiejętności – na przykład umiejętność skupienia się w ciszy albo rozwiązywania łamigłówek. Tym razem będzie Ci towarzyszyć podczas ćwiczeń ze spostrzegawczości. W tej książeczce znajdziesz ciekawe zabawy i zadania, z którymi miło spędzisz czas i popracujesz nad swoją zdolnością do zauważenia tego, co istotne. Poćwiczysz umiejętność dostrzegania podobieństw i różnic, a także odróżniania liter i cyfr. Poprawisz uwagę i koncentrację. Pamiętaj tylko, żeby do książeczki zasiąść w dobrze przewietrzonym pomieszczeniu i żeby w trakcie zabawy pić dużo wody – to pomoże Móżdżkowi i Twojemu mózgowi. [Opis z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zawoja
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dla dzieci/Psychologia (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wsiąść do pociagu : dookoła świata / Alan R. Moon ; ilustracje Julien Delval ; opracowanie graficzne Cyrille Daujean. - Gdańsk : Rebel, 2021. - 1 pudełko (dwustronna plansza, 165 kolorowych wagoników, 250 kolorowych statków, 140 kart transportu, 120 kart biletów, 15 portów, 5 znaczków punktacji) : karton, plastik, kolor ; w pudełku 10x30x30 cm + 2 instrukcje ([16] stron : ilustracje kolorowe ; 29 cm).
Czas gry: 90 minut.
Na opakowaniu: Days of wonder.
Wsiąść do Pociągu: Dookoła Świata przenosi znaną wszystkim grę na nowe terytoria! Tym razem będziemy podróżować dookoła świata i przez Wielkie Jeziora Ameryki Północnej, co oznacza szlaki wodne - tak więc przygotujcie się na podróż pod żaglami! Tak jak we wszystkich innych grach tej serii, gracze zaczynają z biletami w ręce, które pokazują im dwa miasta. W trakcie gry uczestnicy zbierają kolorowe karty, które pozwolą im zająć wybrane trasy na planszy, przy wykorzystaniu własnych znaczników pociągów i statków. Działania te umożliwiają im gromadzenie punktów zwycięstwa. W chwili gdy dowolnemu z graczy pozostało tylko 6 lub mniej niewykorzystanych znaczników, każdy z graczy dysponuje jeszcze dwiema turami, po czym gra się kończy. W tym momencie, jeśli graczowi udało się zbudować nieprzerwaną trasę pomiędzy wskazanymi przez posiadaną kartę miastami, gracz otrzymuje dodatkowe punkty zwycięstwa za zrealizowany bilet. Jeśli nie - gracz odejmuje dokładnie taką liczbę punktów od aktualnego wyniku. Wsiąść do Pociągu: Dookoła Świata wprowadza nowy element do znanej wszystkim mechaniki, poczynając od dwóch osobnych talii kolorowych kart - statków i pociągów. Trzy karty każdego typu są odkrywane na początku gry i, gdy gracz dobierze karty, kolejne są odsłaniane z talii, którą ten gracz wybierze. Nowością są karty biletów, które pokazują kilka miast. Jeśli graczowi uda się zbudować sieć połączeń dokładnie odzwierciedlającą tę na karcie, uzyskuje on więcej niż punktów niż przy połączeniu tych miast w dowolny inny sposób. Dodatkowo każdy z graczy startuje z trzema portami. Wybudowanie ich daje dodatkowe punkty zwycięstwa zależne od posiadanych biletów, ale każdy port niewybudowany odbiera 4 punkty zwycięstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zawoja
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wsiąść do pociągu. Europa / Alan R. Moon, ilustracje Julien Delval, projekt graficzny Cyrille Daujean. - Gdańsk : Rebel, 2021. - 1 pudełko (plansza przedstawiająca mapę Europy, 240 kolorowych wagoników, 15 kolorowych Dworców, 110 kart Wagonów, 46 kart Biletów, 5 drewnianych znaczników punktacji) : karton, tektura, plastik, drewno ; w pudełku 30x30x7 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje; 29 cm).
Czas gry : 30-60 min.
Od urwistych wzgórz Edynburga po słoneczne nabrzeża Stambułu, z dusznych alej Pampeluny do wietrznego Berlina - Wsiąść do pociągu: Europa zabierze cię w wielką podróż przez wielkie miasta Starego Kontynentu u progu zeszłego stulecia. Czy odważysz się przebyć mroczne tunele Szwajcarii? Wsiądziesz na pokład promu przemierzającego Morze Czarne? Wzniesiesz dumne dworce w stolicach imperiów? Następne posunięcie może uczynić Cię największym magnatem kolejowym Europy! Pakuj walizki, wołaj bagażowego i wsiądź do pociągu! Wsiąść do Pociagu: Europa to gra familijna o wielkiej, kolejowej przygodzie. Uczestnicy zbierają karty przedstawiające wagony i używają ich by budować dworce, pokonywać tunele, wsiadać na promy i zajmować trasy kolejowe jak Europa długa i szeroka. To prosta i elegancka planszówka, której można nauczyć się w 5 minut. Zapewni dobrą zabawę całej rodzinie, niezależnie od wieku i stopnia zaawansowania uczestnków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zawoja
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tam i z powrotem : opowieści jaskółek / tekst, ilustracje: Marianna Oklejak. - Wydanie pierwsze. - Rzeszów : Libra, 2023. - 63, [1] strona : ilustracje ; 28 cm.
Jaskółki – ptaki wolności, dobrych wieści, nowego początku i szczęśliwego powrotu. Te wytrwałe podróżniczki co roku pokonują dziesiątki tysięcy kilometrów z półkuli południowej na północną i z powrotem. Tam, gdzie przylatują, przynoszą wiosnę, radość i barwne jak motyle opowieści. Lepią swoje gniazda pod dachami i przy oknach, zawsze blisko ludzi. Obserwują i słuchają. Dobrze wiedzą, że choć bardzo się różnimy, żyjemy w odmiennych kulturach, rozsiani po całym świecie – to tak naprawdę wiele nas łączy. Wysłuchaj opowieści jaskółek, odwiedź z nimi najdalsze i te całkiem bliskie zakątki, rozwiązując ukryte na bajecznie kolorowych stronach łamigłówki. Będzie to niezwykła przygoda! Marianna Oklejak — ilustratorka, twórczyni książek obrazkowych. Jej prace są doceniane w licznych konkursach i goszczą na wystawach w Polsce i za granicą. Książka „Cuda niewidy” jej autorstwa doczekała się tłumaczenia na kilka języków i wpisania na międzynarodową Listę Białych Kruków [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zawoja
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dla dzieci (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zacznij od kropki : twoje ćwiczenia z kreatywności / Peter H. Reynolds ; przekład Zofia Raczek. - Warszawa : Mamania, copyright 2022. - [160] stron : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
Peter H. Reynolds, autor bestsellerowej „Kropki”, pokazuje, jak dotrzeć do krainy, gdzie rozkwitają kreatywność i wyobraźnia. Na kolejnych stronach narysujesz jedną kropkę, podpiszesz się, a później… Kropki małe i duże, uporządkowane i rozproszone, kropki zakręcone i proste, włochate i kraciaste. Użyjesz ołówka, flamastra, a nawet własnych palców! Ta książka łączy kreatywność i uważność, pokazując, że niezależnie od umiejętności plastycznych w każdym z nas drzemie artystyczna dusza. Nieważne, czy dopiero zaczynasz przygodę z tworzeniem, czy masz lat kilka, kilkanaście, czy o wiele więcej!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zawoja
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dla dzieci (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oglądaj, Wskazuj, Zapamiętaj)
Opis według okładki.
Okładka wliczona w paginację.
Rok wydania według: https://bonito.pl.
„Co zobaczę na niebie” to pięknie ilustrowana wyszukiwanka dla najmłodszych dzieci, która zatrzyma ich uwagę na długi czas. Na kartach książeczki dziecko pozna wiele tajemnic podniebnego świata, nauczy się je rozróżniać i nazywać. A najlepszą zabawą dla malucha będzie wyszukiwanie, wskazywanie i liczenie dowolnie wybranych elementów na bajecznie kolorowych stronach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zawoja
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Bajki dla dzieci (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dixit : Przygody / Jean-Louis Roubira, Marie Cardouat. - Poitiers : Libellud ; Gdańsk : Rebel, 2022. - 1 pudełko (84 karty) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 28x12x5 cm + instrukcja (6 stron : ilustracje ; 13 cm).
Czas gry: 30 min.
Do gry niezbędna jest podstawowa wersja gry Dixit.
Na pudełku uwaga: Obraz jest wart tysiąca słów.
Daj znów ponieść się wyobraźni i wyrusz na poszukiwanie nowych skojarzeń. Przy pomocy nowych kart Wasze rozgrywki w Dixit będą jeszcze ciekawsze. Dixit 2 to 84 nowe, świetnie narysowane karty, utrzymane w klimacie magicznego snu. Nowym ilustratorem został Clément Lefevre - ceniony francuski grafik i autor książek dla dzieci oraz młodzieży, rysujący dla wielu renomowanych wydawców. Karty te można łączyć ze wszystkimi edycjami i dodatkami do gry Dixit. Dixit to gra skojarzeń, której niezwykła oprawa graficzna, proste zasady oraz nieograniczona niczym wyobraźnia tworzą nowy wymiar rozrywki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zawoja
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Bang! : gra o Dzikim Zachodzie/ Emiliano Sciarra ; ilustracje Alex Pierangelini ; tłumaczenie Łukasz Łasocha. - Czwarta edycja. - Kraków : Wydawnictwo Bard Centrum Gier, copyright 2008. - 1 pudełko (7 kart ról, 16 kart bohaterów, 7 skrótów zasad, 30 żetonów nabojów, 80 kart, 7 plansz graczy, instrukcja) ; 19x14x5 cm.
Gra dla 4-7 osób.
Czas gry: 20-40 min.
Świst kul, huk rewolwerów, szczęk szkła w saloonach, poker i gorąco... bardzo gorąco. Oto gra, która wprowadzi cię w świat Dzikiego Zachodu. BANG to obsypana nagrodami gra karciana dla 4-7 rewolwerowców. Gracze wcielają się w role bandytów, ktorzy polują na gracza szeryfa, renegata, który knuje za ich plecami lub zastępców szeryfa, gotowych oddać życie za prawo. Role są losowane przed rozgrywką, więc gracze nigdy nie wiedzą, komu można zaufać. Poznaj bohaterów Dzikiego Zachodu i przekonaj się, dlaczego grę poleca ponad pół miliona graczy na całym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zawoja
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zagadki dla dzieci : chcesz znać odpowiedź? Rusz glową! / [autor Grzegorz Strzeboński]. - Wydanie 2. - Kraków : Wydawnictwo Greg, copyright 2017. - 62, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 25 cm.
U dołu okładki: Za mleka miseczkę pomruczy troszeczkę ten wielbiciel psot i wróg myszy - (kot). Wełnę na swetry, na sery mleczko daje zwierzątko zwane - (owieczką).
Najlepszy sposób na kreatywną zabawę z dzieckiem! Zagadki dla dzieci to jedyna książka, dzięki której dzieci mogą bawić się i uczyć jednocześnie. Zabawne wierszyki-zagadki w dowcipny sposób przekazują cenne informacje o otaczającym nas świecie: porach roku, zwierzętach, pojazdach, owocach, warzywach. Każdemu wierszykowi towarzyszy wesoła ilustracja, a odpowiedź na zagadkę można poznać za pomocą lusterka! Zagadki dla dzieci to sposób na wspólną, rozwijającą zabawę z dzieckiem przez długi czas. Serdecznie polecamy! [nieprzeczytane.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Filii Skawica
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.II (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Cztery sery / autor gry: Michał Szewczyk ; opracowanie graficzne i ilustracje: Michał Ambrzykowski. - Gdynia : Wydawnictwo Trefl, [2023]. - 1 pudełko (plansza, 4 pionki, 20 żetonów pizzy, 20 kart adresów, 36 kart akcji, kostka) : karton, kolor, plastik ; 26x26x6 cm + instrukcja (2 strony : ilustracje kolorowe ; 25 cm).
(Rodzina Treflików)
Czas gry: 20 min.
Cztery Sery z Rodziną Treflików to przezabawna gra planszowa, w której wcielisz się w dostawcę pizzy! Poruszaj się po planszy, zagrywaj karty akcji i blokuj przeciwników. Pamiętaj, żeby wrócić po kolejne, nowe zamówienie. Uważaj na karty Ciotki i Kota, którzy już czekają na swoje ulubione przysmaki!Bądź pierwszy, dostarcz zamówione pizze pod wskazane adresy i zostań zwycięzcą! [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zawoja
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Catan : gra planszowa / Klaus Teuber ; ilustracje Michael Menzel ; [tłumaczone z niemieckiego]. - Kraków : Galakta, 2022. - 1 pudełko (19 pól terenu, 6 części ramowych, 18 żetonów z liczbami, 95 kart surowców, 25 kart rozwoju, 6 kart pomocy, 96 pionków, 1 złodziej, 2 podstawki na karty, 2 kości) : karton, plastik, tektura, kolor ; w pudełku 7x29x29 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje kolorowe ; 28 cm) + instrukcja (20 stron : ilustracje kolorowe ; 21 cm).
Czas gry: 75 min.
Gracze są osadnikami na niedawno odkrytej wyspie Catan. Każdy z nich przewodzi świeżo założonej kolonii i rozbudowuje ją stawiając na dostępnych obszarach nowe drogi i miasta. Każda kolonia zbiera dostępne dobra naturalne, które są niezbędne do rozbudowy osiedli. [nota wydawc]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zawoja
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej