Sorting
Source
Katalog księgozbioru
(9)
Form of Work
Książki
(9)
Proza
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(6)
unknown
(2)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia Zawoja
(9)
Author
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(2)
Andrzejewska Anna (ilustratorka)
(1)
Andrzejewska Anna Katarzyna (1983- )
(1)
Fuks Agata
(1)
Jasikowska Katarzyna
(1)
Stalka-Jarska Joanna
(1)
Szaga Hanna
(1)
Walczak-Klimek Małgorzata (1987- )
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Zdanowicz-Kucharczyk Kamila
(1)
Święcicka Joanna (pedagog)
(1)
Year
2020 - 2025
(4)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(3)
Time Period of Creation
2001-
(6)
Country
Poland
(9)
Language
Polish
(9)
Audience Group
Dzieci
(3)
6-8 lat
(2)
Rodzice
(2)
9-13 lat
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(4)
Subject
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Bajkoterapia
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Chłopcy
(1)
Ciemność
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko upośledzone umysłowo
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja globalna
(1)
Jesień
(1)
Lęk
(1)
Nieśmiałość
(1)
Pokonywanie strachu
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Profilaktyka
(1)
Rodzina
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Terapia dydaktyczna
(1)
Tolerancja
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Opowiadania i nowele
(3)
Bajka terapeutyczna
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
9 results Filter
Book
In basket
Atypowy : o chłopcu w spektrum autyzmu / Joanna Stalka-Jarska ; [ilustracje: Anna Andrzejewska]. - Wydanie II poprawione. - Kraków : Impuls, 2025. - 53 strony : ilustracje ; 24 cm.
Wydanie 1. pt.: Geniusz czy dziwak? : o chłopcu z zespołem Aspergera.
To historia o akceptacji, tolerancji i szacunku do każdego człowieka. To wędrówka po meandrach życia Kosmy oraz okazja do porzucenia stereotypów i przesądów. Mimo poruszenia ważnego tematu, jakim są całościowe zaburzenia ze spektrum autyzmu, książka ta zawiera potężną dawkę humoru...
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Zawoja
There are copies available to loan: sygn. Dla dzieci (1 egz.)
Book
In basket
Bajki terapeutyczne / Hanna Szaga ; rysunki: Agata Fuks. - Wydanie III. - Kraków : Impuls, 2020. - 63, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
O tym, że bajki mają morał, wie każde dziecko. Ale o tym, jak morał wcielić w życie - już niekoniecznie. Każdy z nas pamięta z dzieciństwa przedziwne, magiczne baśnie, z namaszczeniem czytane przez mamę lub babcię.Baśnie, w których mówiące zwierzęta, złośliwe wiedźmy i dobre wróżki czarowały małych odbiorców, zasłuchanych z otwartą buzią. Jak jednak niezwykłe przygody Tomcia Palucha przełożyć na codzienne zmartwienia całkiem zwykłego przedszkolaka?Być może dlatego Hanna Szaga napisała Bajki terapeutyczne, czyli zbiór siedmiu krótkich opowiastek, tytułowych bajeczek, gdzie dzielnymi bohaterami są czasem bardzo nieśmiałe i zagubione przedszkolaki, a w roli złego czarnoksiężnika występują zjawiska doskonale znane małym Czytelnikom: mrok w ciemnym pokoju, autobus, który uciekł, potworna nieśmiałość, która ściska gardło. Z jaką ulgą nasz mały Czytelnik się dowie, że mrok pokoju skrywa ukochane Zabawki, autobus, który uciekł, nie był ostatnim, a nieśmiałych dzieci jest znacznie więcej, niż nam się zdawało. Bajki terapeutyczne - dla małych i dużych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Zawoja
All copies are currently on loan: sygn. Dla dzieci/Psychologia (1 egz.)
Book
In basket
W książce rok wydania: 2022, data wpływu egzemplarza obowiązkowego: 2021.
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Zawoja
There are copies available to loan: sygn. Psychologia (1 egz.)
Book
CD
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Zawoja
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. Psychologia (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Zawoja
There are copies available to loan: sygn. Psychologia (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Zawoja
There are copies available to loan: sygn. Psychologia (1 egz.)
Book
In basket
Praca ta porusza ważny i słabo w Polsce przebadany temat globalnej edukacji, która w dobie rosnących globalnych zależności jest, jak słusznie twierdzi Autorka, niezbędnym elementem funkcjonowania globalnego społeczeństwa. Wydanie publikacji przyczyni się moim zdaniem do podniesienia poziomu dyskusji akademickich i publicznych na temat globalizacji oraz wyzwań z nią związanych [...].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Zawoja
There are copies available to loan: sygn. Społeczeństwo (1 egz.)
Book
In basket
Wielu dorosłych, dopiero znajdując się w sytuacji krytycznej, zaczyna gorączkowo zastanawiać się nad tym, w jaki sposób przekazać dziecku treści, które mogą być dla niego traumatyzujące czy zwyczajnie trudne do przyswojenia. Bo jak bezpiecznie dla psychiki najmłodszych opowiedzieć o przemocy, samookaleczeniach, rozwodzie, złości, depresji, uzależnieniach czy ustrzec przed różnymi zagrożeniami? W jaki sposób przekazać dziecku bolesne wieści, na przykład o tym, że ciężarna kobieta w wyniku powikłań nie urodzi długo wyczekiwanego rodzeństwa albo że w wypadku komunikacyjnym można stracić życie? Są to tematy wyjątkowo trudne do poruszenia także dla dorosłych. Nie czekajmy zatem, aż w życiu naszych pociech lub w ich otoczeniu wydarzą się sytuacje traumatyczne. Wyposażmy je w wiedzę o zdarzeniach ryzykownych i kształtujmy wrażliwość, aby łatwiej było im się z nimi zmierzyć, gdyż prędzej czy później z pewnością one nadejdą. W ich rozumieniu i przeżyciu pomogą właśnie bajki profilaktyczne, które pod czujnym okiem dorosłych i w atmosferze zaufania mogą stanowić drogowskaz. Niech staną się jednak tylko pretekstem do zbudowania silnej więzi między dorosłym a dzieckiem, będącej fundamentem rozmów na tematy ważne i mniej ważne. Podobnie jak w poprzedniej książce, każda z bajek została przez Autorkę opatrzona pytaniami-wskazówkami oraz zarysem tematyki, co umożliwi rodzicom i terapeutom sięgnięcie po najodpowiedniejszą dla danego dziecka czy grupy. Nie pozostawiajmy dziecka bez wspólnej analizy ich treści, gdyż mogłoby to spowodować więcej strat niż pożytku w sferze emocjonalnej. I przede wszystkim sami, zanim sięgniemy po bajkę profilaktyczną, musimy najpierw dojrzeć do zaakceptowania faktu, że wokół panuje, obok dobra, również zło, że są łzy smutku, że niektórzy ludzie nie mają szlachetnych intencji, a szczęśliwe zakończenie nie zawsze nadchodzi. Te prawdy mogą się wydawać zbyt bolesne i szokujące, ale rolą pedagogów i rodziców jest przygotowanie dziecka do życia w autentycznym, a nie odrealnionym świecie. Zresztą nawet złożone zagadnienia, lecz podane w atmosferze otwartości i serdeczności, nie są dla niego zagrażające. Zbyt często to właśnie dorośli nie są gotowi do rozmów o nich. Podobnie jak pouczająca bajka, rozmowa ma magiczną moc zbliżania ludzi. Tylko w ten sposób profilaktyka może się udać, do czego jako autorka mocno zachęcam. Niech bajki profilaktyczne uczą, przestrzegają, terapeutyzują, wyjaśniają, uwrażliwiają i wzmacniają więź między dzieckiem a rodzicami.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Zawoja
There are copies available to loan: sygn. Dla dzieci (1 egz.)
Book
In basket
Książka Moc jest w nas. Bajki terapeutyczne dla dzieci i ich rodziców powstała, aby pomóc rodzicom, nauczycielom, a także terapeutom w rozmowie z dziećmi na temat nękających ich trudności. Bajka terapeutyczna może być dobrym początkiem konwersacji, zastanowienia się, jak można poradzić sobie z danym problemem, ale także pomóc opiekunom w dostrzeżeniu dziecięcych trudności. Mimo że żyjemy z dziećmi razem w jednej rzeczywistości, czasem trudno nam pochylić się nad ich problemami, wydaje nam się, iż są to błahostki. Kamila Zdanowicz-Kucharczyk razem z autorkami bajek chcą zwrócić uwagę czytelnika w stronę dziecięcego świata oraz przekonać go, że sam może zostać bajkoterapeutą swojego dziecka. Dowodem na to są zawarte w tej książce bajki, które zostały napisane pod kierunkiem autorki przez nauczycielki, a przede wszystkim przez mamy kochające swoje dzieci.Książka jest skonstruowana tak, aby dzieci mogły z niej korzystać razem ze swoimi rodzicami i nauczycielami. Dbając o poczucie bezpieczeństwa dziecka, pomagając mu zrozumieć sens danej opowieści, a także jej terapeutyczny wymiar, opiekunowie mogą dokonać wyboru odpowiedniej bajki oraz wspólnie z dzieckiem ją przepracować. Dzieci w zależności od wieku oraz swoich możliwości czytelnicznych mogą podjąć próbę samodzielnego czytania bajki. Będzie to dla nich zabawa i sposób na ćwiczenie umiejętności czytelniczych, jednak same nie są w stanie odbyć procesu terapeutycznego. Terapia może się dokonywać dopiero przy pomocy osoby dorosłej. Dlatego tak ważne jest, aby rodzic lub nauczyciel wraz z dzieckiem pochylił się nad tekstem bajki terapeutycznej.Książka zawiera rozdziały, które są wstępem do prowadzenia bajkoterapii. Podejmowana jest w nich problematyka dotycząca znaczenia bajek w życiu każdego człowieka. Autorki formułują również praktyczne rady, jak można zastosować bajkoterapię, jakie warunki zapewnić, aby była skuteczna, oraz jak samemu układać bajki. Charakteryzuję postać bajkoterapeuty, aby zachęcić rodziców i dzieci do układania bajek, a przede wszystkim dodać rodzicom wiary we własne możliwości - mogą oni być nie tylko najlepszymi opiekunami swoich dzieci, ale także bajkoterapeutami. Rozwinięciem tego metodycznego wprowadzenia są wskazówki zawarte przy każdej bajce. Osoba czytająca bajkę może się z nich dowiedzieć, w jakich sytuacjach należy ją wybierać (kiedy czytamy?), w czym może pomóc dziecku (pomaga w.) oraz jak kontynuować opowieść już po jej przeczytaniu (pozostańmy jeszcze w tej opowieści poprzez.)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Zawoja
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. Dla dzieci/Psychologia (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again